لینک های کاربردی
تعمیر ساید ال جی
تعمیر ساید ال جی

تعمیر سایدبای‌ساید ال جی

برای تعمیر ساید بای ساید ال جی، ابتدا باید با اصول نگهداری و دلایل خرابی این یخچال آشنا شوید تا برای تعمیر اقدام کرده و آن را درست کنید. در صورتی که موفق به عیب‌یابی وسیله خود نشدید جهت تعمیر ساید در تهران و حومه با رسام سرویس تماس بگیرد.

دلایل زیادی در خراب شدن و بروز خطا در عملکرد ساید ال جی وجود دارد که در ادامه این مقاله با تمامی این دلایل و راه‌های تعمیر ساید ال جی می‌پردازیم.

درباره شرکت رسمی رسام

شرکت رسمی رسام به‌عنوان نمایندگی تعمیرات ال جی در ایران فعالیت می‌کند. با ۱۷ سال خدمت‌رسانی به مشتریان فهیم و داشتن ۷۰ هزار اشتراک فعال در سراسر تهران و کرج و لواسانات. اگر لوازم‌خانگی شما در دوران گارانتی شرکت رسمی رسام باشد، کارشناسان ما بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه عیب دستگاه شمارا حل می‌کنند و اگر خارج از گارانتی باشد بازهم می‌توانید از خدمات طلایی ما بهره‌مند شوید. تمامی کارشناسان در این مجموعه ملزم به استفاده از قطعات اصلی و ارائه گارانتی و اعلام هزینه پیش از استارت تعمیرات هستند و در انتهای تعمیرات بایست فاکتور رسمی به شما مشتریان عزیز تقدیم نمایند.

*رضایت مشتری و کیفیت خدمات در رسام شعار نیست*

[woodmart_button color="primary" size="large" shape="semi-round" woodmart_css_id="61822a734e561" title="۰۲۱-۳۷۸۵۱" full_width="no" button_inline="no" button_smooth_scroll="no" link="url:tel%3A%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B3%DB%B7%DB%B8%DB%B5%DB%B1|rel:nofollow"]

خطاها و ارورهای یخچال ساید بای ساید الجی

برخی اوقات ممکن است با یک سری حروف انگلیسی روی صفحه نمایش یخچالتان مواجه شوید که هر کدام از این حروف، معنای خاصی داشته و مربوط به وجود ایراد در قسمتی از یخچال شما است. این خطاها شامل:

  • ارور E FF: در فن فریزر مشکلی وجود دارد.
  • ارور E RF: در فن یخچال مشکلی وجود دارد.
  • ارور E IF: در فن یخساز مشکلی وجود دارد.
  • ارور E CF: در فن کندانسور مشکلی وجود دارد.
  • ارور E CO: مربوط به خطای ارتباطی نمایشگر است.
  • ارور E OFF: این ارور مربوط به مد نمایشگاهی است.
  • ارور E GF: در فلومتر آب مشکلی وجود دارد.
  • ارور E RS: در سنسور یخچال مشکلی وجود دارد.
  • ارور E R2: در سنسور یخچال مشکلی وجود دارد.
  • ارور E FS: در سنسور فریزر مشکلی وجود دارد.
  • ارور E DS: در سنسور دیفراست مشکلی وجود دارد.
  • ارور E HS: در سنسور رطوبت مشکلی وجود دارد.
  • ارور E RT: در سنسور محیطی مشکلی وجود دارد.

برای رفع هر کدام از این ارورها، بهتر است از یک تکنسین کمک گرفته تا در تعمیر قطعه یا رفع ارور به شما کمک کند.

ارورهای یخچال ساید الجی

مراحل ارائه خدمات رسام سرویس

[woodmart_info_box image="947" alignment="center" woodmart_css_id="60c52d1a861dd" title="ثبت سفارش" subtitle="1" svg_animation="no" info_box_inline="no" img_size="70x70"]ثبت سفارش به‌صورت تلفنی یا آنلاین، از طریق تماس تلفنی با شماره 37851-021 یا با پرکردن فرم آنلاین ثبت درخواست[/woodmart_info_box]
[woodmart_info_box image="948" alignment="center" woodmart_css_id="60c4f8aa549d2" title="بررسی مشکل" subtitle="2" svg_animation="no" info_box_inline="no" img_size="70x70"]بررسی مشکل و انتخاب مناسب‌ترین تعمیرکار جهت دستگاه و برند مربوطه[/woodmart_info_box]
[woodmart_info_box image="950" alignment="center" woodmart_css_id="60c4f8a01ae58" title="تعمیر دستگاه و ارائه گارانتی کتبی" subtitle="3" svg_animation="no" info_box_inline="no" img_size="70x70"]در زمان مدنظر شما تکنسین در محل حاضر شده و عیب دقیق دستگاه را تشخیص می‌دهد[/woodmart_info_box]
[woodmart_info_box image="949" alignment="center" woodmart_css_id="60c4f892e165a" title="پرداخت هزینه به صورت آنلاین یا در محل" subtitle="4" svg_animation="no" info_box_inline="no" img_size="70x70"]تکنسین در محل حاضر شده و عیب دقیق دستگاه را تشخیص و هزینه تعمیرات را اعلام می‌کند.[/woodmart_info_box]
[woodmart_button color="primary" size="large" shape="semi-round" woodmart_css_id="60608319ba1fe" title="فرم درخواست آنلاین" full_width="no" button_inline="no" button_smooth_scroll="no" el_class="onlineForm"]

دلایل خرابی ساید ال جی

دلایل دیگری وجود دارد که نشان از خرابی یخچال بوده ولی هیچ ارور و خطایی روی نمایشگر ندارد و در عملکرد سیستم یخچال شما اختلال ایجاد می‌کند. در ادامه، تمام خرابی‌ها و نحوه تعمیر ساید ال جی را بررسی می‌کنیم.

عدم کارکرد یخ‌ساز در یخچال‌های ال جی

اگر یخچال ساید ال جی شما یخ‌سازی نمی‌کند، قبل از اقدام برای تعمیر ساید ال جی، موارد زیر را بررسی کنید.

  • از باز بودن شیر آب و نداشتن پیچ یا خم در شلنگ آب مطمئن شوید.
  • نمایشگر را بررسی کنید تا گزینه یخ‌ساز روی OFF نباشد.
  • اگر به تازگی یخچال ساید الجی خود را نصب کرده‌اید، باید بدانید که تا 72 ساعت اولیه، مقدار یخ‌سازی بسیار کم است.
  • اگر مدت زمان زیادی یخ‌ساز یخچال غیرفعال بوده، یخچال را از پریز برق بکشید و مجدداً راه اندازی کنید.

نکات مهم درباره یخ‌سازی یخچال‌های ساید ال‌جی شامل:

  • تعداد یخ‌سازی در مدل‌های مختلف یخچال، متفاوت است و اگر یخ‌های داخل باکس را کاملاً استفاده کرده‌اید، یک زمانی بدهید تا یخ‌ساز مجدداً یخ تولید کند.
  • هر 6 ماه یکبار باید فیلتر آب یخچال تعویض شود، زیرا در کیفیت آب و رنگ یخ‌ها مؤثر است.
  • خروجی داکت هوا در بالای فریزر است و دقت کنید، مواد غذایی داخل بالاترین طبقه فریزر با سقف فاصله داشته باشد.
  • به دفعات باز و بسته شدن درب فریزر دقت کنید.
  • هنگامی که باکس یخ پر باشد، عمل یخ‌سازی متوقف شده و تا زمانی که باکس یخ خالی نشود، یخ‌سازی مجدد انجام نمی‌شود.
  • اگر از آبریز یخچال، آب می‌آید ولی یخ‌سازی انجام نمی‌شود؛ بهتر است دستگاه را به یک تکنسین نشان دهید تا اقدامات تعمیر ساید ال جی را انجام دهد.

عدم سرمایش در یخچال ساید ال جی

نداشتن سرما در یخچال به عوامل زیادی بستگی دارد، این عوامل شامل عدم دیفراست مناسب، خطا در سنسورهای دمایی، خطا در سیکل سرمایش، عدم کارکرد دست فن و عدم کارکرد کمپرسور است.

در زمانی که با عدم سرمایش در یخچال ال جی خود مواجه می‌شوید، ابتدا به نمایشگر یخچال دقت کنید، اگر روی آن پیغام OFF نوشته شده بود، به این معنا است که یخچال شما روی حالت نمایشگاهی قرار گرفته و در این حالت، کمپرسور خاموش شده و سرمایش ندارد. برای خارج شدن از این حالت، درب یخچال را باز کرده و روی صفحه نمایشگر دکمه Refrigrator را فشار داده و نگه دارید. حالا دکمه سرمایش سریع Expres FRZ را سه مرتبه پشت هم فشار دهید تا یخچال ساید الجی شما از حالت نمایشگاهی خارج شده و سرد شود.

اگر بعد از انجام این مراحل، باز هم مشکل عدم سرمایش وجود داشت؛ با کمک یکی از تکنسین‌هایی که در خدمات رسام سرویس هستند، گزینه‌های زیر را بررسی کنید.

  • دماسنج یخچال و فریزر ساید بای ساید ال جی را هم‌زمان بررسی کرده و با عقربه دمای آن را کاهش دهید.
  • منافذ موجود در یخچال را بررسی کرده زیرا وجود مواد زائد در این منافذ، سبب ایجاد اختلال در عملکرد آن می‌شود.
  • درب یخچال را تست کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  • با کمک یک مولتی متر، جریانات برق در همه قسمت‌های یخچال را بررسی کنید و اتصالات آن را پیدا کنید.

بعد از بررسی تمام این قسمت‌ها، بهتر است تا مشکل دستگاه شما بیشتر نشده، قطعه مربوطه را تعویض کرده یا با کمک یک تکنسین، اقدام به تعمیر ساید ال جی کنید.

دلایل خرابی ساید ال جی

سرمایش ضعیف در ساید بای ساید الجی

سرمایش کم یا ضعیف در کابین یخچال ساید ال جی به عوامل زیادی از جمله تغییر رنج اهرمی سنسورهای دما، کارکرد نامناسب فن، بسته و مسدود بودن داکت هوایی و غیره بستگی دارد. زمانی که شما با سرمایش کم در یخچال خود مواجه شدید، قبل از تماس با نمایندگی یا تعمیرکار، بهتر است موارد زیر را خودتان بررسی کنید.

  • بررسی کنید که دمای یخچال و فریزر شما را دمای متعادل باشد.
  • توجه کنید که در کنار یخچال خود، دستگاه‌های گرمازا مثل اجاق گاز را قرار ندهید و همچنین، یخچال در معرض تابش مستقیم خورشید نباشد.
  • یخچال ساید الجی باید با دیوار فاصله‌های استانداردی داشته باشد.
  • بررسی کنید که چیدمان مواد غذایی دریچه‌های هوای سرد مسدود نکرده باشد.

بعد از بررسی این موارد، اگر یخچال شما همچنان دچار سرمایش ضعیف بود؛ می‌توانید با خدمات رسام سرویس تماس گرفته تا اقدامات تعمیر ساید ال جی را انجام دهد.

خارج نشدن آب از آبریز یخچال ساید ال‌جی

خارج نشدن آب از آبریز یخچال ساید ال جی به عوامل زیادی از جمله عدم کارکرد پدال آبریز، شیر برقی، برد اصلی، قطع اتصال شلنگ به ورودی آب، تعویض نکردن فیلتر آب و مسدود شدن آن، یخ زدگی و خراب شدن شلنگ و مخزن آب بستگی دارد. هنگامی که با این مشکل مواجه شدید، قبل از اقدام برای تعمیر ساید ال جی خود، از باز بودن شیر آب و عدم وجود تا خوردگی در شلنگ مطمئن شوید.

نکات مهم درباره آبریز یخچال‌های ساید ال‌جی:

  • اگر گزینه آب و یخ در مدل یخچال شما وجود دارد، توجه کنید که روی گزینه آب انتخاب شده باشد.
  • اگر به تازگی یخچال خود را نصب کرده‌اید، باید 3 دقیقه (هر 30 ثانیه قطع شود و دوباره) پدال آبریز را فشار دهید تا هوای داخل شلنگ تخلیه شده و آبریز فعالیت کند.

بعد از بررسی این موارد، اگر باز هم آبریز یخچال شما درست نشد، از یک تکنسین در خدمات رسام سرویس جهت تعمیر کمک بگیرید.

وجود برفک در یخچال ال جی

برفک زدن یخچال انواع متفاوتی دارد که هر کدام از آنها نشان از ایراد در قسمتی از دستگاه شما است و اگر به درستی تشخیص داده شود، به راحتی می‌توانید این مشکل را حل کنید.

اولین مدل از برفک در فریزرها، برفک‌های به شکل قطره‌های آب یخ زده و قندیل است. این نوع برفک کاملاً طبیعی بوده و به دلیل باز و بسته شدن درب فریزر و جذب رطوبت در هوا به وجود می‌آید. برای رفع این نوع برفک، بهتر است بعد از تمیز کردن یخچال و فریزر، درب آن را کمتر باز و بسته کنید. برفک داخل مشمع مواد فریزر به شکل ذرات زیر نیز کاملاً امری طبیعی است که در اثر رطوبت مواد غذایی به وجود می‌آید. برفک به شکل یک لایه نازک که با دستمال هم تمیز شود، کاملاً طبیعی است.

برخی از مدل‌های فریزر الجی به دلیل نداشتن قابلیت ضد برفکی، برفک می‌زنند که این امر طبیعی است ولی در کل، اگر برفک‌هایی یک تکه‌ای به اندازه یک سانتی متر مشاهده کردید، دستگاه را به یک تکنسین نشان دهید.

خارج نشدن یخ از یخچال ال جی

خارج نشدن یخ از یخچال ال جی

برای رفع این مشکل ابتدا باکس یخ را خارج کرده، قالب‌های یخ را از هم جدا کنید. اگر یخ‌ها به یکدیگر چسبیده‌اند، باید باکس یخ خالی شده را مجدداً داخل دستگاه قرار دهید. اگر یخ داخل قسمت خروجی گیر کرده است، آن را با دست خارج کنید و اگر داخل باکس یخ‌ساز نشتی وجود دارد، آن را به یک تعمیرکار نشان دهید. حال اگر یخ‌ساز شما قالب‌های یخ درشت دارد ولی به‌صورت ریز بیرون می‌دهد؛ باید باکس یخ را خارج کرده، آن را خالی کنید و مجدداً در محل مورد نظر قرار دهید. در صورت برطرف نشدن ایراد، جهت تعمیر ساید بای ساید ال جی خود با تماس به خدمات رسام سرویس، اقدام کنید.

سرویس سایدبای‌ساید ال جی

خنک نکردن

اگر با مشکل خنک نبودن و افت دما چه در قسمت یخچال و چه در قسمت فریزر سایدبای‌ساید کنوود مواجه شدید احتمالاً مشکل دستگاه یکی از موارد زیر است:

  • نشت گاز
  • خرابی فن
  • خرابی کمپرسور
  • مشکل در سنسورها
  • وجود برفک در اوپراتور

تشخیص اینکه دقیقاً کدام از یک موارد بالا منجر به افت دما در یخچال یا فریزر شما شده است کاری تخصصی می‌باشد و رفع آن به‌هیچ‌وجه کار خودتان نیست و برای تعمیر سایدبای‌ساید کنوود شما احتیاج به یک تعمیر‌کار دارید.

کارکردن یک‌سره یخچال (اتومات نکردن)

دو دلیل برای بروز این مشکل در سایدبای‌ساید شما وجود دارد که ما ضمن گفتن آنها به شما راه تشخیص هرکدام را نیز خواهیم گفت.

نشت گاز؛ درصورتی‌که علت یکسره کارکردن یخچال شما نشت گاز باشد این امر از افت دمای یخچال و در واقع کاهش سرمای آن مشخص خواهد شد.

خراب‌شدن سنسورها یا ترموستات؛ اگر این عامل موجب کارکردن یک‌سره ساید بای ساید شما بوده باشد تمام مواد غذایی درون یخچال شما منجمد می‌شوند.

درهرصورت هر دو این عوامل، مواد غذایی درون یخچالتان را از بین خواهند برد پس بهتر است در صورت بروز این اتفاق خیلی زود اقدام به تعمیر سایدبای‌ساید کنوود خود کنید.

روشن نشدن ساید بای ساید

اگر پریز برق، دوشاخه و محافظ یا سه‌راهی متصل به یخچال خود را کاملاً چک کرده‌اید به‌احتمال زیاد مشکل از خرابی مادربورد یخچال است و شما نیاز به تعمیر سایدبای‌ساید کنوود خود دارید.

خاموش و روشن شدن موتور

اگر موتور یخچالتان مدام هرچند ثانیه خاموش و روشن می‌شود؛ به‌احتمال زیاد موتور یا همان کمپرسور سایدبای‌ساید شما سوخته است. گاهی اوقات نیز احتمال دارد ایراد از رله اُوِرلود سایدبای‌ساید شما باشد.

خراب‌شدن بورد الکترونیکی

خرابی بورد سایدبای‌ساید کنوود نیز مانند بورد نمایشگر در اثر شست‌وشو یا نوسانات جریان برق اتفاق می‌افتد. راه‌حل نیز همانند مورد قبلی بستگی به میزان و نحوه آسیب تعمیر یا تعویض این بورد توسط تعمیرکاری ماهر است.

ایجاد صدای غیرطبیعی

ایجاد چنین صداهایی ممکن است به علت خرابی فن یا مشکل در کمپرسور یخچال باشد. تراز نبودن ساید بای ساید شما هم یکی دیگر از علت‌های ایجاد صدا است. در مورد این گزینه شما با تکان دادن یخچال ساید بای ساید خود می‌توانید به‌راحتی اقدام به تعمیر سایدبای‌ساید کنوود خود کنید چرا که اگر با این کار صدای غیرطبیعی قطع شود مشکل از تراز نبودن یخچال شماست و عامل ایجاد صدا نیز لرزش لوله‌های متصل به کمپرسور بوده‌اند.

خرابی لاستیک دور درب یخچال

این ایراد منجر به هدررفتن سرمای درون یخچال و در صورت تعمیر نشدن به‌موقع باعث کاهش طول عمر کمپرسور یخچال می‌شود. پس اگر این مشکل را دارید بهتر است سریع‌تر با یک فرد ماهر در زمینه تعمیر سایدبای‌ساید کنوود تماس بگیرید.

ایجاد برفک یا دیفراست نکردن

علت این اتفاق خرابی یکی از قطعات زیر است:

  • المنت
  • ترمودیسک
  • سنسور
  • تایمر دیفراست
  • ترموفیوز
  • برد الکترونیک

کارنکردن فن کندانسور

اگر کنار درب یخچال سایدبای‌ساید شما به شکل غیرطبیعی داغ می‌شود و از پشت یخچال خود صدای بیش از اندازه می‌شنوید. همه این‌ها نشانه‌های خرابی فن کنار موتور یا همان فن کندانسور سایدبای‌ساید شماست که اگر سریع اقدام به تعمیر سایدبای‌ساید کنوود خود نکنید این اتفاق به کندانسور یخچالتان نیز آسیب جدی خواهد زد.

خراب‌شدن صفحه‌نمایش

خرابی صفحه نمایشگر سایدبای‌ساید به دو علت عمده رخ می‌دهد؛ اول شستشو و دوم ضربه خوردن است.

ایراد رایج در این بخش از سایدبای‌ساید کنوود هم قطعه بورد اسکرین است که گاهاً نیاز به تعویض دارد. برای تشخیص این مورد نیز شما، احتیاج به مراجعه به یک تعمیرکار کاربلد دارید.

ایرادهای متداول ساید بای ساید ال جی

ایرادهای متداول ساید بای ساید ال جی

  • صدای زیادی از یخچال خارج می‌شود.
  • یخچال ساید بای ساید ال‌جی به صورت یکسره کار می‌کند.
  • لاستیک‌های دور درب یخچال، خراب شده یا فاسد می‌شود.
  • موتور یخچال بیش از حد داغ می‌کند.
  • مواد غذایی در فریزر منجمد نشده و یخچال توانایی منجمد کردن آن را ندارد.
  • فریزر مدام برفک می‌زند.
  • فن یخچال به خوبی کار نکرده یا خراب می‌شود.
  • موتور یخچال به خوبی کار نکرده یا خراب می‌شود.

متداول‌ترین مشکلات ساید ال جی و هزینه تعمیر آن

مشکل سرد نکردن ساید بای ساید ال جی
مشکل از گاز دستگاه450 الی …
بررسی کمپرسور1/600 الی 2/500
خرابی فن اپراتور250 الی 870
خرابی المنت290 الی 510
خرابی برد الکترونیکیتعمیر یا تعویض برد
مشکل روشن نشدن ساید ال جی
دو شاخه یا سیم رابط را بررسی نمایید تا مشکلی نداشته باشند0
رله و اورلود معیوب است190 الی 290
احتمالا کمپرسور معیوب و باید تعویض شود1/600 الی 2/500
معیوب بودن سنسور180 الی 290
خوابی برد الکترونیکی دستگاهتعمیر یا تعویض برد
مشکل خارج نشدن آب از آبریز ساید
بررسی شیر برقی و تعمیر یا تعویض آن170 الی 510
بررسی پدال آبسرد کن170 الی …
مشکل پارگی شیلنگ آبسرد کن170 الی 260
گرفتگی فیلتر آب دستگاه155 الی …
مشکل یخ نساختن یخساز ساید بای ساید
خرابی موتور یخساز270 الی 510
خرابی شیر برقی یخساز270 الی 520
گرفتگی فیلتر دستگاه 155 الی …
شکستگی و پوسیدگی شانه یخساز و سرویس و تعویض آن170 الی 890

در آخر

برای تعمیر ساید ال جی ابتدا باید دستگاه را عیب‌یابی کرده و اقدامات ممکن را خودتان انجام دهید. حالا اگر باز هم مشکل یخچال شما رفع نشد، باید با نمایندگی یا یک تعمیرکار تماس گرفته تا دستگاه شما را بررسی کرده و در صورت نیاز قطعات آن را تعویض کند. خدمات رسام سرویس یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعمیر یخچال ساید ال جی شما است.

سوالات متداول

چگونه درخواست خود را برای تعمیر یخچال فریزر ثبت کنیم؟

به منظور ثبت سفارش می توانید با شماره 37851 021 تماس بگیرید و یا اینکه فرم درخواست اعزام کارشناس را تکمیل نمایید، پس از ثبت اطلاعات، کارشناس مربوط در کمتر از 60دقیقه با شما تماس خواهد گرفت.

آیا شرکت رسام سرویس معتبر است؟

رسام سرویس به عنوان برند ثبت شده در شرکت رسمی رسام بوده و تمامی مدارک اعتبار سنجی از جمله مجوز اتحادیه های مربوط  و تحت نظارت سازمان اصناف ایران می باشد .

در صورتی که هنگام حضور تکنیسین و پس از عیب یابی، به هر دلیل با انجام تعمیرات منصرف شوم آیا باید هزینه ای پرداخت کنم؟

در صورت حضور تکنیسین و پس از عیب یابی، به هر دلیلی با تعمیرات موافقت نشود تنها هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می شود که مطابق نرخ نامه رسام سرویس سرویس 50 هزار تومان است.

در صورت نارضایتی از خدمات  تکنیسین اعزامی چه اقدامی باید انجام دهم؟

آرامش و رضایت مشتری اولویت شرکت رسام سرویس می باشد، پس در صورتی که نسبت به رفتار و تخصص تکنیسین انتقاد و یا اعتراض و یا هرگونه ابهامی داشتید تنها کافی است با دفتر مرکزی تماس گرفته و این موضوع را با اپراتورهای ما در میان بگذارید تا تیم پشتیبانی در هر لحظه به مشکل رسیدگی کنند.

ثبت سفارش خدمات
021-37851